Lådan på vinden

När jag och min äldsta vän var små så tog vi fram en kartong. Vi målade på den och efter det la vi ner saker vi ville skulle slå in i framtiden. Vi la i våran drömmar. Vi tog sen kartonen, la den i en genomskinlig påse och gömmde den på morfars värkstadsvind. Vi bestämmde oss för att öppna den 5 år senare när jag var 15 och hon var 14.

Åren gick och tillslut hade dagen kommit. Vi gick upp på vinden och hämtade lådan. Vi sprang in till hennes rum och öppnade försiktigt locket. Vi tog ut våra grejer och läste vad vi skrivit. Min vän hade hoppats att få bli ihop med killen hon gillade så mycket och att hon fortfarande skulle va kristen och lagt i ett brev och en grej. Jag hade lagt i en barbie med bröllopskläder och skrivit "Käre gud, jag vill bli smal och jag vill att någon ska tycka om mig".

Utåt sätt två precis likadana barn. Våra långa solblekta hår, fräknarna på näsan och de brunbrända, myggbitna och uppskrapade knäna. Men där vi satt som två tioåringar på golvet hade våra drömmar och förhoppningar inte kunnat skilja mer. Två lika barn. Två så olika liv. Två så skillda verkligheter.

Kommentarer
Postat av: Sandra

............. Nu har jag läst la dina inlägg och gråtit och vet inte rikigt vad jag ska skriva... Ville kommentera något som gör allting bättre men jag är inte så duktig på ord, som du. Usch... Så himla himla hemskt.. Men du är iallafall sjukt stark, och jag tror du påverkar och räddar många andra barn som har det svårt och går igenom andra saker. Sluta inte blogga!!

2010-07-28 @ 21:56:39
URL: http://tjugosjattejuli.blogg.se/
Postat av: Linnea

du skriver så sjukt fina texter<3

2010-07-28 @ 22:17:25
URL: http://chinniee.blogg.se/
Postat av: Lillan

Sv; Men åh vad glad jag blir gumman!

Det är ju precis såna som du som behövs på rätt sida ute i stora världen.

Det går att läsa sig till en massa men att själv varit det lilla utsatta barnet är värt hundra gånger mer när det väl gäller.



Allt för många är de som skyller på en taskig uppväxt och sen använder det som en ursäkt för att få supa, droga, misshandla eller annat destruktivt beteende.

Är sjukt på dem som skyller på sin uppväxt istället för att använda allt man vrit med om till något positivt.



Jag kommer följa dig nu lilla gumman och jag ser fram mot den dagen du är klar med studierna och är redo för den stora resan, resan för att rädda så många barn du kan.



Du fixar det, det vet jag <3

2010-07-28 @ 23:21:24
URL: http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: Sabina

Har läst precis allt på din blogg nu och nästan inte kunnat sluta gråta av din historia. Är väldigt imponerad över att du berättar så öppet om allt som hänt, jag önskar jag kunde prata lika öppet om mina känslor,tankar och om hur jag mår. jag säger som hon övet mig, sluta inte blogga!! Du hjälper mig massor, även om du inte vet om det.

2010-07-29 @ 00:06:26
URL: http://binazz.blogg.se/
Postat av: Lillan

Glömde fråga om jag får länka till din sida från min?



Kram kram

2010-07-29 @ 00:09:11
URL: http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Lika bra skrivit som vanligt!



Nu är omröstningen på bloggen om DAGENS ARTIST klar, blev det nån Artist du tycker om tro?

Kika in och titta.

Var du inte med?

Passa påidag att vinna en länkning!



Du får ha en bra dag, och som den ovan nämnde, SLUTA ALDRIG ATT SKRIV!!!!

2010-07-29 @ 08:03:44
URL: http://mykindofmusic.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

=)



Kul att höra att du gillar det!!!

Det är svårt att välja nu det börjar bli lite fler som önskar men det är bara kul.

Försöker välja artister som på något sätt har betytt något.



Så har du någon favorit så skriv gärna!



Ta hand om dig och jätte kram!

2010-07-29 @ 09:49:02
URL: http://mykindofmusic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0