Memorylane - GÅ DÅ JÄVLA UNGE!

En dag när jag var 13 år hade jag bråttom till skolan. Jag vände i källardörren och sprang upp för källartrappan, med skor. De andra gjorde ju det om dom hade bråttom så jag gjorde samma sak.

Väl uppe för trappan fick hon syn på mig. Hon rusade fram, tog tag i mig och skrek "Vad håller du på med?! Du kan inte gå upp med skor fattar du väl din jävla idiot?!" "Men jag skulle bara hä.." "Det spelar ingen roll! Den blir ju smutsig! Ska du ligga här och städa kanske?!" "Men mina skor var ju torr.." "Säg för fan inte emot mig!" Hon slet ner min arm mot golvet och tryckte ner mig mot källartrappan. Hennes ögon var uppspärrade och helt galna. "Jävla idiot! Du fattar ingenting! Du är dum i huvudet!" Jag försökte komma loss men hon höll mig stenhårt och tryckte mig mot den kalla källartrappan. "Jag ska minsann visa dig!" Hon drog upp mig, jag försökte förbrilt komma loss och springa, det gick inte. Hon puttade upp mig. knuffade mig i ryggen så jag halvt trillade in i vardagsrumet. "Gå här också då!!" hon puttade runt mig i rummet "Gå då! GÅ! GÅ!" jag snavade runt i rummet och gång på gång knuffade hon mig i ryggen. Hårt. Hellst skulle jag ramla. Då var det som bäst. "Har du kul nu eller?! GÅ DÅ JÄVLA UNGE!" hon tryckte upp mig mot en vägg och skrek "Du är värdelös!" sen puttade hon ut mig till köket och jag såg dörren ner mot källren.

Jag slet mig loss och sprang. Jag sprang ner och mot källardörren och insåg att jag glömt mina gympaskor. Vände tillbaka, sprang in till ett rum i källaren, hämtade skorna  och då hade hon hunnit ner "JAG SA JU ÅT DIG ATT INTE GÅ IN MED SKOR!! ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER?!" Hon tryckte upp mig mot en vägg till och skrek så spottet yrde. Hon skulle slå mig i ansiktet så mina händer flög upp. Jag lyckades avvärja några slag och slet mig loss. Jag sprang mot källardörren och då såg jag en sko komma flygande. Den missade mig. "Kom aldrig tillbaka!" En sko till kom, den träffade mig i ryggen och jag föll ut från källaren. Jag lyckades hålla mig på benen och sprang till skolan. Jag var inte ett barn som grät. För sen jag var liten hade hon sagt "sitt inte där och lipa!" Om hon tex tvingat mig äta något jag inte ville ha eller "av misstag" råkat dänga ett mjlkpaket i huvudet på mig. Medans jag sprang till skolan kände jag något rinna ner för min kind. Men jag grät ju inte. Jag torkade bort det och kollade på handen. Blod. Jag hade inte lyckats avvärja alla slag.. När jag kom till skolan den dagen mötte jag Olivia vid skåpen. Hon kollade på mig och undrade var dom hade hänt. Jag vände mig mot mitt skåp och skämdes. Hon frågade igen och då grät jag. Jag grät, jag skämdes och jag benen vek sig. Jag orkade inte röra mig. Jag orkade inte stiga upp. Orden, slagen och blodet.

När jag kom hem den dagen var pappa hemma. Han och hans bästa vän som alltid haft ett gott öga till mig gjorde om badrummet. Jag gick mot honom och försökte demonstrativt visa min kind. Pappa såg inte. Tillslut sa hans vän "Oj, har du lekt med katten?" "Nej, jag har lekt med henne". Jag hoppades att pappa skulle förstå. Jag hoppades att pappas vän som varit med i mitt liv sen alltid skulle förstå mitt rop på hjälp. Jag vände på klacken och gick. Ljudlöst försvann jag upp på mitt rum som så många gånger förr och ingen följde efter. Dom förstod inte, det förstod jag. Jag sjönk ner på mitt golv. Stilla, tyst, ensam. Jag kunde inte avgöra om det var kinden eller hjärtat som gjorde mest ont.

Kommentarer
Postat av: Malle

Ha en bra dag! :)

2010-07-09 @ 18:01:59
URL: http://brunettmallee.blogg.se/
Postat av: li

oj, helvete!

fan asså.. shiit!

nej, jag kan inte bara svära här..

men omg, vilket liv?? och jag som tycker att jag har det jobbigt ibland? vad dum jag känner mig, jag har bara skilda föräldrar liksom.. hoppas VERKLIGEN att allt fixat sig till slut för det där är ju helt sjukt. hursomhelst, eh? hur ska jag säga, vill du ha en bloggdesign? gratis? jag kan göra en åt dig med maskros motiv om du vill. jag kan göra den exakt som du vill ha den! kommentera min blogg, eller kontakta mig via hotmail: [email protected] , jag skulle bli överlycklig om jag fick göra en design åt dig!

2010-07-09 @ 20:29:24
URL: http://kraaaaam.blogg.se/
Postat av: amalia

för sent nu , det har ju redan hänt , jag antar att det är på riktigt.

tragiskt.

jag började gråta , jag vet inte ens vem du är ,

men det är sak samma.

hoppas ditt liv är bra,det hoppas jag verkligen.

2010-07-09 @ 23:00:50
URL: http://aaamaliia.blogg.se/
Postat av: Zoofie

Jag började gråta när jag läste detta. Jag förstår inte hur folk kan ha växt upp i såna här familjer och ha mått dåligt. Jag har tyct att jag har haft ett dåligt liv, men jag har haft ett underbart liv i jämförelse med andra. Du är stark som klarar av att skriva detta! <3

2010-07-10 @ 03:07:24
URL: http://zoofie.devote.se
Postat av: li

oj! tack så hemskt mycket!

har redan börjat! vill du ha någon speciell bakgrundsfärg, speciella motiv, bilder, text?

du måste berätta så att jag inte är helt fel ute!



kram

2010-07-10 @ 10:49:19
URL: http://kraaaaam.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej vilken fin blogg du har!

Jag är med i veckans blogg på bloggen ellensvanstrom.blogg.se, jag skulle bli jätte glad om du röstade på mig!

Du kan gärna rösta två gånger på min blogg de är tillåtet.

Ha en bra dag !!

2010-07-10 @ 11:51:29
URL: http://iidajoohanssoon.blogg.se/
Postat av: li

jag har gjort en bloggdesign nu.

den är ganska ljus, lite bleka färger osså är det en liten flicka som sitter på en äng med en maskros i handen. du får en länk till bloggen där jag gjort designen. jag kan göra om allt tills du blir nöjd, det får ta en hel evighet och det är det som krävs! :D



http://meandart.blogg.se/

2010-07-10 @ 13:53:31
URL: http://kraaaaam.blogg.se/
Postat av: Amalia

du verkar iallafall lärt dig mycket , om just livet ..

Du verkar vettig , tänker rätt helt enkelt..



nej , kissies låt var ingen "success"...;)

ha det bra:)!

kram :)

2010-07-10 @ 18:25:27
URL: http://aaamaliia.blogg.se/
Postat av: li

hej!

oj, jo...

eh? jag tror att det kan vara de andra kodmallarna, så jag kan lägga ut dem på bloggen också!



www.meandart.blogg.se

2010-07-10 @ 23:37:47
URL: http://kraaaaam.blogg.se/
Postat av: li

om det inte alls funkar kan du ju kanske ändra lösenord så jag kan kanske kan lägga in den. :S

om du litar på mig asså..

2010-07-10 @ 23:41:40
URL: http://kraaaaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0