Min närmaste vän sa till mig

Man vill sätta sig ner och förklara allt få dem att förstå men de är diamanter Em, de är vackra på alla sätt och vis, vi älskar dem för sättet de gnistrar i våra ögon, de är ovärderliga för oss och vi ser upp till dem för att de är oslagbara. Men det är också deras hårda skal som gör att vad vi än gör för att tränga igenom så är det lönlöst, vad vi än försöker trycka in i deras huvud så kommer det aldrig igenom, hur mycket vi än försöker få dem att förstå så förblir dem orubbade. Men vet du? även diamanter slipas ner och blir nötta med åren, tillslut kommer dem att förstå. Vi borde ta steget och förklara för dem. Men det gör vi inte, varför?  Den största anledningen är risken att såra, men jag tror inte han skulle bli arg om du pratade med honom. Han vill inte förstå men han måste


Kommentarer
Postat av: KNORKAN

Jag älskar din header.

2010-07-27 @ 18:09:54
URL: http://knorkan.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Fin text.

2010-07-27 @ 19:28:50
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Lillan

Klickade mig in på din blogg och har nu läst alla dina inlägg.

Jag är stum.

Ögonen svider.

Jag gråter inte.

Är bara helt chockad.



Jag är också ett maskrosbarn. (dock ett gäng år äldre än du.)

Jag har kämpat och kämpar än idag.

Jag har varit med om mycket i mitt liv och alltid tagit mig upp efter ett fall.

Jag känner igen mig själv i det du berättar, även fast jag aldrig haft en "elak styvmor".



Det du berättar gör mig hederligt förbannad!

Förstår inte hur man kan göra så mot ett litet barn och jag kan erkänna att hade jag haft hennes adress hade jag utan att tveka åkt dit och slagit ihjäl henne!



Nu är jag riktigt ilsken.

Jag skakar i kroppen.

Vill bara skydda den lilla flickan som blivit så fruktansvärt sviken av livet.

Sviken av vuxenvärlden.



Kan inte göra mer än detta just nu men jag hoppas verkligen att du, precis som jag, en dag kommer kunna använda dina bittra erfarenheter till något positivt.

Till att hjälpa andra små flickor och pojkar så att de slipper lida som du själv.

Jag hoppas att du en dag är den där vuxna som ser.

Den vuxna som förstår.

Den vuxna som klarar att hjälpa.



STOR varm styrkekram från ängeln Tommies mamma <3

2010-07-27 @ 21:51:08
URL: http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Tack för dina visdoms ord som du skrev till mig.

Att du tog dig tid att förklara är värt mycket när man har läst här.



Har tyvärr inte läst hela bloggen men ska ta mig tid till det.

Och jag säger som i kommentaren ovnanför, skulle lätt åka till henne och lära henne ett och annat din "styvmor".



Ta hand om dig och fortsätt din kamp!

Jätte kramar!

2010-07-28 @ 08:20:00
URL: http://mykindofmusic.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

Tack vad kul att höra att nån tycker om det jag skriver. Tog nästan ett dygn att få med allt haha.



Du är värd varje ord!



Ta hand om dig kram!



2010-07-28 @ 10:56:59
URL: http://mykindofmusic.webblogg.se/
Postat av: Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma

Vacker blogg..

Ska genast följa din blogg..



Tack för din kommentar, värmer mer än du tror.

Krama

2010-07-28 @ 12:20:42
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0