Om jag får önska.

"Om jag får önska mig var jag vill, då vill jag ha min mamma tillbaka. Då hade jag sluppit vara rädd. Då hade jag fått frukost och sluppit gå hungrig till skolan. Då hade jag inte behövt känna mig tjock. Inte ful och inte dålig. Då hade jag haft någon att krama när jag slår mig och då hade jag haft någon som hjälpte mig med läxorna. Hade mamma funnits hade hon hängt med mig till simskolan och kollat från kanten precis som de andra barnen har. Mamma hade hämtat mig på fritids utan att jag behövt vänta efter att dom andra barnen gått hem. Hade mamma varit kvar hade aldrig någon tagit i mig så jag fick blåmärken och jag hade aldrig behövt gråta över att jag var ensam. Hade mamma funnits hade jag också fått pepparkakor till jul på frukosten och då hade jag också fått tända ljuset som räknar ner dagarna till juafton. Hade mamma fått vara kvar hade jag också fått vara med och klä granen. Men hade räckt om jag fått en julstjärna att ha i fönstret jag också. Jag hade haft någon som sa godnatt till mig varje natt och kanske hade jag till och med fått ha dörren lite på glänt när jag ska sova, så jag skulle slippa vara rädd."

 / Em 9 år

Kommentarer
Postat av: issa - rappare och låtskrivare

din blogg är underbar!

2010-09-10 @ 15:53:46
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: ems svarar

Tack fina du!

2010-09-13 @ 17:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0