om livet i allmänhet

och förlåt för den dåliga uppdateringen men det händer så mycket i mitt liv so behöver min tankekraft. Jag har varit på möte om cancer utredningen och det är jobbigt att se hur hårt det tar på min syster samtidigt som jag försöker hålla båda huvuden över vattenytan. En nära vän är sjuk i cancer och jag inser att jag snart kommer få ett samtal om att jag måste komma hem.

Något jag lärt mig under alla år är att i sista änden är det dig själv du måste leva med, så se till att du inte har mer saker i bagaget du inte kan stå för än nödvändigt. Gå efter dina egna normer och gör saker du kan leva med sen. Jag har under en tid inte levt efter detta själv och det har satt massa tankar i huvudet på mig.

Jag har där emot tagit ett steg som ni hjälpt mig ta. Många har bett mig skriva en bok, delvis för att kunna hjälpa andra. Jag ska inte skriva en bok (vad jag tror nu iaf) men där emot har jag ingått i ett projekt som handlar om att vara samtalsledare för ungdomar i klass 8. Det är inom rädda barnen och jag ska lyssna, komma med råd och finnas där för dom. Precis som ingen faktiskt gjort för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0